Kansliet håller sommarstängt mellan den 28 juni – 28 juli och vecka 33. Det innebär att det kan dröja något innan du får svar på dina frågor, vi svarar dig så snart vi är tillbaka igen. Vi passar också på att önskar dig en riktigt skön och avkopplande sommar!
Över 40 olika översättningskort i medlemsappen
Som medlem i Svenska Celiakiförbundet har du tillgång till fler än 40 olika översättningskort till resan i din medlemsapp – smidigt att visa upp på resan.
Om du inte kan/ vill logga in i appen kan du logga in i Cardskipper via din webbläsare med de inloggningsuppgifter du har fått när du blivit medlem. Hittar du inte uppgifterna kan du kontakta [email protected]. Obs! Under sommarens semestertider kan det dröja innan du får svar.
Felserverad eller felinformerad?
Men vad gör man när man blir felaktigt serverad gluten trots att man har beställt glutenfritt? Eller när någonting annat har blivit fel kring maten? För att komma tillrätta med problemen är det viktigt att anmäla till kommunen varje gång det blir fel, för kommunerna behöver få veta när det är ett problem så det har möjlighet att åtgärda bristerna och höja kunskapen!
För att underlätta för dig har vi tagit fram formuläret: ➡️ www.anmälmaten.nu